INDICATII TERAPEUTICE: negativism, lipsa de implicare în activitate, opoziționism.
EFECTE DORITE: înțelegerea noțiunii de colaborare și acceptare.
Într-o pădure îndepărtată trăia o familie formată din tata, mama și fiica. Fetița se obișnuise să spună:’’ NU’’ la toate solicitările pe care i le adresau părinții. Dacă mama o ruga să facă ceva, fetița o refuza imediat spunând că nu-și murdărește mâinile sau că nu are chef să se ridice din pat la ora aceea.
Și azi așa, mâine așa, fetița i-a adus la exasperare pe părinții săi, încât mama s-a rugat la Bufnitel, spiritul pădurii să o ajute. Acesta, înduioșat de rugămințile repetate ale femeii, luă înfățișarea unui pitic simpatic și se ascunse în pletele fetiței. La ora mesei, mama o strigă pe fetiță spunându-i că i-a pregătit prăjitura ei preferată. Bucuroasă, fetița vru să răspundă chemării mamei, dar simți că nu mai poate scoate niciun sunet din gură cu excepția unui ’’NU’’ răgușit.
Situația se repeta, ori de cate ori voia să spun ’’DA’’; din gura sa ieșea ’’NU’’. Tocmai când se simțea mai disperata, piticul ii aparu in fata si ii zise: ’’Nu te speria, eu sunt piticul care te ajuta sa zici ’’nu’’. Pentru ca ai zis de multe ori ’’NU’’ m-am gândit ca vrei sa stau permanent cu tine.’’
- Ce prostie! Zise fetița. Eu vreau sa pot spune și ’’Da’’ când îmi place ceva.
- Atunci trebuie sa înveți sa spui si ’’ Da’’. Daca vei continua sa spui ’’Da’’ numai când iți convine, vei rămâne blocată in această situație. Este important sa ții cont și de dorințele celorlalți, mai zise piticul.
Fetița a înțeles vorbele piticului și de atunci nu a mai abuzat de ’’Nu’’.
0 Comments